Emilio Calatayud: "Hay que violar la intimidad de nuestros hijos"




El mundo



Ninguén en España xulgou a tantos menores como el, un Salomón de Granada que é xusto o que pensa: aos 17.000 rapaces que sentou no banco, Calatayud os condena a estudar, a debuxar unha banda deseñada, a limpar a rúa e até a vivir sen móbil.

Señor xuíz, veño entregarme. Deille unha colleja ao meu fillo.
Confundir unha colleja cuns malos tratos neste país é unha auténtica barbaridade. En calquera caso, co que eu traballo é co outro: cando o neno pégalle a colleja ao pai. E diso hai moito, cada vez máis. Empézase desobedecendo aos pais e golpeando ao mestre e termínase indo a por o presidente do Goberno.

É máis difícil ser pai hoxe?
E tamén ser fillo. É moito máis difícil ser pai porque non temos a autoridade. Quitóunola Zapatero: o dereito de corrixir de forma razoada aos nosos fillos suprimiuse en 2007. E o Mariano non o puxo. Aínda que logo lle pegue unha colleja na tele ao neno... Hai un documento que eu poría na neveira: o artigo 155 do Código Civil, que di que os fillos deben obedecer aos seus pais mentres permanezan baixo a súa potestade e respectarlles sempre e contribuír segundo as súas posibilidades ao mantemento da familia.

Si o neno non quere acelgas, pómoslle hamburguesas.
Claro. E así nos vai. Cando eu tiña catro anos e eran as dúas da tarde, os meus pais: "Neno, cómeche a sopa". E o neno, que son eu: "Non ma como". Pescozón ao canto e comíasche a sopa. Si non te comías a sopa, che merendabas a sopa. E si non che merendabas, a sopa ceábascha. Así que ás dez da noite a sopa estaba tomada... Agora chega o pai posconstitucional, que son eu (porque eu, como persoa, son preconstitucional e como pai son posconstitucional), co meu fillo de catro anos que di que non se quere tomar a sopa. E eu dígolle: "Eu creo que che debes comer a sopa, porque si non entramos nun período de anorexia prexudicial para a túa saúde. No entanto ti decides". Total, que nin se come, nin se merenda, nin se cea a sopa. Ao final tiramos a sopa e facémoslle ao neno un par de filetes con patacas fritas.

Vostede dixo que somos o país máis parvo e bruto de Europa.
E si non o máis bruto, o segundo máis bruto. A min non me fan falta os informes Pisa... A sentenza que máis me doe ditar (e o chan ditar 25 veces ao ano) é condenar a mozos de 15 anos que non saben nin falar, que che contestan uh, oh, ung, pois a eses condénoos a aprender a ler... Eu, a eses pais que fomentan que os seus fillos non vaian estudar, quitáballes o PER, a axuda familiar e o vivir do conto. Si ti non cumpres coa túa obrigación, que é levar ao teu fillo ao colexio, por que vai cumprir a sociedade contigo...

Deberes si ou deberes non?
Deberes si, pero os xustos. Os nenos teñen que xogar. E menos actividades extraescolares, cona, que teñen unha axenda máis complicada que un ministro... E en canto lles dan as vacacións métenmos en colonias de verán, que a moitos non lles gustan...

Pon penas en almíbar?
O 80% dos que cometeron un delito non son delincuentes. Condénolles a ler, a estudar, a facer un cómic, a limpar... Agora, que durmo igual de ben si condeno a un rapaz 10 anos. Xulguei uns 35 asasinatos, 115 violacións...

O caso máis terrible?
O primeiro caso que tiven foi o de dous rapaces que mataron o pai xunto coa nai e o emparedaron. Non eran profesionais, chegou o verán e aquilo empezou a cheirar... Quizais o máis desagradable foi un crío de 14 anos que, por celos, colleu á filla da noiva do pai, de cinco aniños, e deixouna caer a unha acequia. Á Garda Civil díxolle que perdera á súa hermanita e levo aos gardas á outra punta do pobo. Cando descubriron á nena, sóubose que estivo hora e media loitando por agarrarse e morreu de esgotamento, afogada.

Cónteme unha resurrección.
Un mozo que lle pegou cinco tiros ao seu sogro e lle cortou o pescozo. Con 16 anos. Pero non era un delincuente. Fixo unha errónea interpretación da xustiza. Recoñeceu os feitos. Dicíame: "Don Emilio, eu vou facer o que vostede me diga, pero, se me volve a pasar o que me pasou, eu vólvoo a facer". Saíu, é pai de familia, ten tres nenos estupendos e é un traballador impresionante.

E o xuíz que é vostede a que condenaría ao adolescente que foi?
A internamento [risas]. A iso condenoume o meu pai: a internamento e a traballos en beneficio da comunidade. Suspendín oito en cuarto e reválida. Internoume en Campillo, un reformatorio para ricos. Con 14 anos escapábame de clase, ía ao futbolín, saía... Un día entrei nunha casa baleira e en fin...

Que hei de facer para ter un fillo delincuente?
Darlle todo o que pida, non darlle ningunha educación espiritual, non rifarlle nunca, facerlle todo, porse do seu parte cando teña un conflito cos profesores...

O 75% da xente o primeiro que fai ao levantarse e o último antes de deitarse é mirar o móbil.
Vouche a contar algo: teño internadas a nenas porque un día foron castigadas sen móbil e elas maltrataron ás súas nais con lesións graves. Nais co nariz roto. E dous con intentos de suicidio por estar sen móbil... Creo que hai que violar a intimidade dos nosos fillos. Antes, os nosos pais rexistrábannos os caixóns, agora hai que mirar o que fan co móbil... O caso é que non nos pillen.

Que dano faille un pai créndose amigo do seu fillo?
Pois deixalo orfo.

Cantos dos seus rapaces salvaríanse si os seus pais tivesen diñeiro?
Moitos. Máis da metade.


Seguinte
« Prev Post
Anterior
Next Post »